Thursday, June 9, 2011

Kita Patut Bersyukur | Alice's Bucket List

Sumber : THE SUN



"I'm 15 and I have terminal cancer. I've created a bucket list because there are so many things I still want to do in my life ... some are possible, some will remain a dream. My blog is to document this precious time with my family and friends, doing the things I want to do. You only have one life, live it!"

Dekat Twitter, Alice Bucket List ni dah masuk trends. Maybe ramai yang dah tau pasal dia. Dia menghidap penyakit Hodgkin's lymphoma sudah empat tahun. Empat tahun, lama jugak. Tapi dalam blog dia, dia ada tulis,


"Now I know that the cancer is gaining on me and it doesn't look like I'm going to win this one :( .I'm hoping to write in here as much as I can and I'm also going to show my bucket list which I'm trying to get done before I have to go. Hopefully, I'll update as I tick each one off the list :)"


Bila aku baca entry-entry yang dia tulis, aku rasa macam......hmm..... :'(


Walaupun dia tau masa dia tak lama, dia usaha jugak sungguh-sungguh nak laksanakan bucketlist dia. Salah satu bucketlist dia, dia nak trending dalam twitter and sekarang ramai giler orang tweet pasal dia.



Antara bucketlist dia yang belum terlaksana.


Tiba-tiba teringat cerita One Litre Of Tears T.T

4 comments:

  1. kesian kat dia . alhamdulillah unie sihat ja :)

    ReplyDelete
  2. pity her.. baru tau pasal dye. sangat ketinggalan. huuu. yup, kita mmg patut bersyukur dengan hidup kita sekarang.

    ReplyDelete