Thursday, July 2, 2015

Jika diberikan ku satu peluang...inginku dijemput ke sana lagi.


Masih teringat-ingat akan perasaan teruja 5 bulan yang lalu apabila diberitahu Abah akan kesempatan buat aku dan keluarga untuk menjadi tetamu agung Allah SWT ke rumah-Nya. Subhanallah, tiada perasaan segembira itu yang pernah wujud di dalam kamus hidupku. 


Masih terngiang-ngiang setiap bait ungkapan doa Abah sewaktu kami bersembahyang jemaah sekeluarga di rumah sebelum bertolak ke KLIA dan seterusnya berlepas ke Jeddah. Kelirihan dan kesayuan rintihan doa Abah tersangat menusuk tangkai hatiku dan masih teringat-ingat sehingga ke hari ini. 



Masih tidak ku lupa akan setiap persiapan awal yang dilakukan sebelum bertolak ke Bumi Barakah itu. Persiapan dari segi rohaniah, jasmaniah, ilmiah, dan segala macam persiapan lagi. Subhanallah, masih dapat aku rasakan perasaan keterujaan kami semua pada ketika itu. Priceless sangat! 




Masih teringat, akan perasaan pertama kali kedua biji mata ini tertancap pada Bumi Haramain melalui tingkap pesawat. Allahuakbar, Allah Maha Besar. Segala puji hanya bagi Allah. Sebak yang kurasakan benar-benar membuatkan hati ini merasa dekat dengan kasih sayang Allah yang tiada tandingannya. 


Masih teringat akan setiap bait-bait kisah Rasulullah SAW dan para Sahabat yang diceritakan oleh Mutawwif kami, Ustaz Amir. Masih terkesan di hati ini perasaan teruja dan sebak setiap kali berada di dalam bus sambil menziarah tempat-tempat bersejarah, tempat Rasulullah SAW & para Sahabat berjuang menegakkan agama Allah.


Masih...aahh, terlalu banyak perasaan yang bercampur-baur tika ini. Rindu Ya Allah, terlalu rindu. Moga akan ada lagi kesempatan buatku untuk menjadi tetamu-Mu lagi Ya Allah. Moga Haramain masuk dalam mimpiku lagi malam ini. Allahumma Aamiin.



0 comments:

Post a Comment